Fizyka, 2.8: [Uczeń] wyjaśnia przepływ ciepła w zjawisku przewodnictwa cieplnego oraz rolę izolacji cieplnej; Fizyka, 2.7: [Uczeń] wyjaśnia związek między energią kinetyczną cząsteczek i temperaturą; Fizyka, 2.6: [Uczeń] analizuje jakościowo zmiany energii wewnętrznej spowodowane wykonaniem pracy i przepływem ciepła; Informatyka, 6.1: [Uczeń] wykorzystuje programy komputerowe, w tym edukacyjne, wspomagające i wzbogacające naukę różnych przedmiotów.
Cel ogólny: Ogólne poznanie mechanizmu przewodnictwa cieplnego.
Uczeń | wie na czym polega zjawisko przewodnictwa cieplnego ciał stałych cieczy i gazów |
wie na czym polega przewodnictwo cieplne ciał stałych |
Uczeń | potrafi zaprojektować i przeprowadzić doświadczenie pokazujące zjawisko przewodnictwa cieplnego ciał stałych |
potrafi dostrzec związek pomiędzy przewodnictwem cieplnym a rodzajem substancji | |
potrafi podać przykłady przewodnictwa cieplnego oraz podać rodzaje oraz przykłady praktycznego stosowania przewodników i izolatorów | |
potrafi współpracować i komunikować się w grupie, nabywa umiejętności samodzielnej pracy, obserwacji zjawisk fizycznych, stawiania pytań i poszukiwania odpowiedzi na nie | |
potrafi zainstalować program użytkowy i znaleźć instrukcje dotyczące jego obsługi |
Grupa Nr: |
Rodzaj ogrzewanego materiału
(wpisz nazwę materiału, z którego wykonany jest pręt: mosiądz, aluminium, szkło, drewno) |
Czas ogrzewania
(wpisz liczbę minut) |
Ilość pinezek, jaka odpadła w czasie ogrzewania pręta
(wpisz liczbę) |
Szacunkowa prędkość przekazywania energii cieplnej przez pręt.
(niezaobserwowana, powolna, średnia, szybka) |
Badany pręt jest: - Przewodnikiem ciepła* - Izolatorem ciepła* (* wpisz właściwe) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|