Scenariusz lekcji "Tajemnice natężenia prądu są nam znane"

Fizyka, III etap edukacyjny

Temat : Tajemnice natężenia prądu są nam znane.

Treści kształcenia

Fizyka, 4.7: uczeń posługuje się pojęciem natężenia prądu elektrycznego. Informatyka, 6.1: uczeń wykorzystuje programy komputerowe, w tym edukacyjne, wspomagające i wzbogacające naukę różnych przedmiotów.

Cele zoperacjonalizowane

Uczeń rozumie istotę natężenia prądu oraz zależności natężenia prądu od ilości przepływających ładunków w czasie.
zna budowę atomu oraz rodzaje ładunków elektrycznych.
opisuje przepływ prądu w przewodnikach jako ruch elektronów swobodnych.
wie, jakie wielkości związane są z przepływem prądu elektrycznego.
wie, jakie przyrządy pomiarowe, symbole, jednostki, wzory i zależności związane są z wielkościami opisującymi prąd elektryczny.

Nabywane umiejętności

Uczeń umie wyciągnąć wnioski z obserwacji.
projektuje prosty arkusz kalkulacyjny.
wprowadza dane do arkusza kalkulacyjnego.
formatuje zawartość komórek arkusza.
wykonuje proste wykresy za pomocą arkusza kalkulacyjnego.
drukuje wykonany przez siebie arkusz.
zapisuje pliki w wyznaczonym miejscu.
nabywa umiejętności samodzielnej pracy, obserwacji zjawisk fizycznych, stawiania pytań i poszukiwania odpowiedzi na nie.
potrafi zainstalować program użytkowy i znaleźć instrukcje dotyczące jego obsługi.

Kompetencje kluczowe

Etapy lekcji

  • Etap wstępny
  • Etap realizacji
  • Etap końcowy
  • Środki dydaktyczne

    Metody nauczania

    Formy pracy

    Załącznik nr 3 – Karta pracy

    Czas t [s]

    Natężenie prądu I [A]

    0

    0,10

    1

    0,10

    2

    0,10

    3

    0,10

    4

    0,10

    5

    0,10

    6

    0,10

    7

    0,10

    Uwagi:
    - dane należy sformatować w arkuszu kalkulacyjnym jako Kategoria: liczby
    - liczby należy globalnie sformatować do 2 miejsc po przecinku